marketingowy-harpagan.pl

W branży złotniczej znajdziemy dużo linii modeli. Jakie cechy łączą ich wyroby? Po pierwsze kruszce, które zużywają do wytwarzania jubilerskich kolekcji, ale również jakimi kamieniami je ozdabiają. W tym wpisie skupimy się na dodatki. Podzielimy je i krótko przybliżymy.

Syntetyczne kamienie – są z reguły produkowane krzemionki z piasku, a prościej z ołowiowego szkła. Projektanci często używają go w platerowanych modelach sztucznej biżuterii. Takie szkło głownie charakteryzuje się wysokim współczynnikiem załamania wiązki światła. Pozostaje również zdecydowanie twardsze od tego zwyczajnego. Najbardziej rozpowszechnionym producentem takiego materiału jest zachodnia marka Elements Swarovski.

Cyrkonie |to} drugi często wykorzystywany kamień. Kamień ten produkuje się w pełni sztucznie. Cyrkonia jest bardzo gęsta, ponadto możemy ją zgodnie z marzeniami barwić. W złotnictwie sama cyrkonia jest nie długo, krystalizuje się w wysokiej temperaturze. Cóż, główną zaletą pozostaje niewysoka cena.

Szlachetne Kamienie – najdroższe z rodziny materiałów upiękniających wyroby jubilerskie. Wyróżniamy ich na świecie całkiem sporo. Choć dziś skoncentrujemy się na tych najważniejszych.

Szmaragdy {to| wyższa klasa kamienia zwanego berylem. Dla amatorów, tak to ten zielony. Cieszy się popularnością jubilerów i pasjonatów. Jest zadziwiająco twardy, ale również łupliwy.

Rubiny są nieomalże najpiękniejszym rodzai kamieni szlachetnych, co więcej przynależą do grupy korundu. Słynną niebywałej gęstości, najczęściej widywane rubiny są ciemnoczerwone w ich często możemy zauważyć rozszczepienie koloru.

Szafiry – pozostają bardzo doceniane w jubilerstwie. Symilarnie do szafirów są z rodziny korundów. Zazwyczaj są niebieskie. Ogromna liczba producentów produkuje go sztucznie.

Diamenty – tutaj można pisać niebywale krótko. Są najmniej sprężyste z pośród ziemskich skał i również najdroższe.

Omówiliśmy najpopularniejsze wykończenia wykorzystywane do upiększania wyrobów złotniczych. Choć, że odróżniamy ich świecie zdecydowanie dużo.

Marketingowy Harpagan